Bałagan w biurze? Podpowiemy jak go okiełznać!

Kompletnie nie możesz poradzić sobie z bałaganem panującym w twoim biurze? Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że taki nieład i chaos przeszkadza ci w wykonywaniu obowiązków zawodowych? Nie wiesz jednak od czego zacząć porządki? Spokojnie, dzięki naszym radom dowiesz się jak go okiełznać. Wystarczy na to kilka trików, a także małe przemeblowanie, z pomocą przyjdzie nam asortyment mebli biurowych WUTEH.

Dlaczego warto jest dbać o porządek w biurze?

Stare powiedzenie mówi, jak cię widzą tak cię piszą. Nikt z nas nie zareagowałby entuzjastycznie na bałagan panujący u swojego przyszłego klienta lub wspólnika. Taki stan rzeczy może świadczyć o kompletnym braku profesjonalizmu danej osoby. Skoro nie jest w stanie poradzić sobie z utrzymaniem porządku i czystości na tak małym terenie, jakim partnerem biznesowym będzie? Czy równie niesolidne i niedbałe podejście będzie odbijać się na interesach z nią prowadzonych? Zdecydowanie nikt z nas nie chciałby usłyszeć podobnych opinii na swój temat. Dlatego już dzisiaj warto zacząć myśleć o zmianie.

Nasza firma nie tylko zyska w ten sposób lepszy wizerunek, również pozwoli nam to na lepszą koncentrację i skupienie nad wykonywanymi obowiązkami. Nie będziemy już tracić czasu na szukanie i dokopywanie się do materiałów, które są niezbędne do pracy. Warto zatem postawić na minimalistyczne i praktyczne rozwiązania, zostawiając na widoku tylko przedmioty i meble, które nie będą zagracać przestrzeni.

Od czego zacząć porządki w biurze?

Podstawą jest umiejętne zorganizowanie stanowiska pracy, którym jest zazwyczaj biurko. Musimy pozostawić na nim tylko wyłącznie to, co będzie wykorzystywane przez nas w pracy na co dzień. Dzięki nowoczesnej technologii większość potrzebnych nam materiałów możemy przechowywać w formie elektronicznej. Dlatego na samym blacie powinien być ustawiony tylko komputer, ewentualnie przybory do pisania, notes i ramka z ulubionym zdjęciem. Porządek i czystość muszą także panować w jego szufladach i szafkach. Dobrze jest przejrzeć wszystko co się tam znajduje i wyrzucić niepotrzebne i zużyte przybory.

Aby pomieścić materiały i przedmioty, które nie powinny znajdować się na widoku zainwestujmy w funkcjonalne i dobrej jakości meble. Idealnym rozwiązaniem będą także różnego rodzaju szafy i kontenery. Fabryka Mebli Biurowych WUTEH ma ich w swojej ofercie duży wybór. Dają one wiele możliwości na zorganizowanie funkcjonalnej przestrzeni biurowej. Są one dopasowane do wysokości biurek, przez co mogą być ich doskonałym uzupełnieniem. Ciekawym rozwiązaniem są kontenery mobilne, co pozwala na dowolne ich ustawienie, w zależności od sytuacji.

Do prawidłowego zarządzania firmą najważniejszy jest porządek w całej dokumentacji. Jeżeli panuje w niej nieład, a my do końca nie wiemy gdzie co leży, nagła, niezapowiedziana kontrola może stać się ziszczeniem najgorszego koszmaru. Dlatego postawmy na archiwizację dokumentacji, najlepiej porządkując i układając ją według wcześniej ustalonego klucza. Następnie opiszmy i połóżmy ją w bezpiecznym miejscu.

Nie możemy zapomnieć także o dbaniu o czystość w naszym biurze. Jeżeli nie wynajmujemy firmy sprzątającej z zewnątrz, sami ogarniajmy wszystko na bieżąco. Nie zapominajmy o wyniesieniu brudnych naczyń, jak i usuwaniu zbędnych nam w danym momencie przedmiotów.

Biuro powinno być naszą wizytówką dlatego tak istotne jest, aby panował w nim nienaganny porządek. To czy tak będzie zależy tylko i wyłącznie od nas samych.

 

Materiał zewnętrzny

Redakcja

structum.com.pl

Zobacz również