Ciemne strony e-commerce – zwroty towarów generują dodatkowe koszty, jak je ograniczyć?

Według globalnego badania GXO Logistics rosną koszty logistyki zwrotów. Konsumenci przez zamknięcie gospodarek zainteresowali się bardziej zakupami zdalnymi. Niektóre produkty trudno dopasować wirtualnie i stąd częstsze prośby o zwrot. Właściciele sklepów internetowych dopasowali się do nowych realiów i zamawiają wyspecjalizowane usługi kurierskie.

Dlaczego branża KEP może zyskać przez optymalizację na kryzysie zwrotów?

Branża KEP, czyli usługi paczkowe, pocztowe i kurierskie przejmują odpowiedzialność za proces optymalizacji zwrotów, a tym samym inwestują bardziej w nowoczesne systemy telematyczne umożliwiające wprowadzenie jazdy ekonomicznej na poziomie całej floty i pozwalające na znacznie wydajniejszy kontakt z kierowcą, który przy dobrej organizacji może szybciej obsłużyć kryzysowe zamówienia. Zwroty towarów wpływają niebezpiecznie na koszty operacyjne. Koszty transportu rosną nie tylko przez decyzje konsumentów, ale nawet politykę klimatyczną promowaną od pewnego czasu przez struktury unijne. Zielony Ład, polityka FIT 55 i wytyczne dotyczące funkcjonowania transportu międzynarodowego i krajowego pozostawiają wiele niewiadomych.

Outsourcing kurierski, pocztowy dla sektora e-commerce rozwiązuje problemy

WEBFLEET to jeden z popularniejszych systemów telematycznych wykorzystywanych w przewozach krajowych. System może być z powodzeniem wykorzystany do ograniczenia kosztów logistyki zwrotów przez zastosowanie funkcji zoptymalizowanego planowania i dynamicznego przydzielania zadań. Narzędzie równoważy przy okazji emisję dwutlenku węgla dla całej floty, poprawia styl jazdy na krótszych i dłuższych trasach, umożliwia integrację z najpopularniejszymi aplikacjami biurowymi. Program do zarządzania flotą WEBFLEET organizuje pracę kierowców w taki sposób, że zadanie otrzymuje ten wykonawca, który pokona trasę najszybciej przy danych wymaganiach. Dodatkowa zaleta to przekazywanie powiadomień klientowi, a im czytelniejsza polityka zwrotów, tym większa szansa zachowanie dobrej relacji z konsumentem pomimo niezadowolenia z towaru.

Mniej pustych przebiegów to jeden z najważniejszych celów firm transportowych

Firmy z branży KEP, dzięki ograniczeniu kosztów pustych przejazdów i przez odciążenie właścicieli sklepów internetowych rywalizują o duży rynek. Po zastosowaniu systemu telematycznego firmy kurierskie i pocztowe mogą szybko przedstawić raporty z wykonanej pracy.

Nie taka zła perspektywa dla firm transportowych 

Rosnące koszty zwrotów w sektorze e-commerce to problem, ale można sobie z nim poradzić, dzięki współpracy z firmami kurierskimi, które stosują technologie planowania tras i potrafią szybciej dopasować się do nowych realiów rynkowych. Dzięki technologiom cyfrowym usługi kurierskie są bardziej przewidywalne, co wzbudza zaufanie konsumentów i napędza rynek zakupów on-line.

Artykuł partnera

Redakcja

structum.com.pl

Zobacz również