Czym jest Employer Branding?
Employer Branding to szereg działań, które pozwalają na zbudowanie odpowiedniego wizerunku marki danego pracodawcy. Proces ten jest w stanie przynieść firmie wiele korzyści, m.in. w kwestiach związanych z rekrutacją pracowników.
Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
Wyróżnić można dwa rodzaje Employer Brandingu - wewnętrzny oraz zewnętrzny. Pierwszy z nich dotyczy komunikacji zachodzącej bezpośrednio w firmie, czyli przede wszystkim kontaktów między pracownikami, współpracownikami oraz przełożonymi. Zewnętrzny Employer Branding kierowany jest natomiast poza przedsiębiorstwo - głównie do potencjalnych kandydatów na poszczególne stanowiska oraz innych podmiotów, wyrażających chęć współpracy. Umiejętne poprowadzenie obu tych strategii pozwala na wykreowanie obrazu firmy, który działa bardzo zachęcająco na wszystkich odbiorców. Kampanie kierowane są bowiem do konkretnych, sprecyzowanych grup - utalentowanych pracowników oraz najbardziej pożądanych kandydatów na ważne stanowiska.
Zapotrzebowanie na Employer Branding
Wdrażanie kampanii wizerunkowych często kojarzone jest wyłącznie z dużymi przedsiębiorstwami. Strategie Employer Brandingowe doskonale sprawdzają się jednak także w przypadku samodzielnych freelancerów czy niewielkich zespołów pracowniczych. Dobry pracodawca przyciąga najlepszych ludzi, ponieważ korzysta z wielokanałowych, indywidualnych strategii komunikacyjnych. Przedsiębiorca nie posiadający żadnej wypracowanej renomy, może mieć natomiast spore problemy ze znalezieniem kandydatów spełniających wszystkie wymagania. Brak wiarygodnej, atrakcyjnej oraz wystarczająco silnej marki utrudnia też komunikację i współpracę z osobami już zatrudnionymi.
Kompleksowe strategie Employer Brandingowe
Przeprowadzenie efektywnych działań EB wymaga dokonania kompleksowej diagnozy obecnego stanu przedsiębiorstwa. Zaawansowane audyty pozwalają na lepsze odnalezienie faktycznego potencjału firmy, a także obiektywną ocenę znajomości i rozpoznawalności marki wewnątrz oraz na zewnątrz organizacji. Kompleksowa analiza opiera się m.in. na specjalnie przeprowadzanych badaniach, ankietach czy warsztatach, które diagnozują rekrutacyjne doświadczenia kandydatów. W ten sposób gromadzone są wartościowe dane, dzięki którym wyznaczyć można odpowiednie cele działania oraz skutecznie wykorzystać potencjał marki do stworzenia jej atrakcyjnego wizerunku.
Skuteczne kreowanie wizerunku
Sposób zarządzania marką ma ogromny wpływ na to, w jaki sposób odbierana jest przez obecnych oraz potencjalnych pracowników. Kiedy strategie Employer Brandingowe zostaną już opracowane, wdrażane są konkretne działania kreujące wizerunek marki w internecie - np. poprzez video makreting i content marketing, newslettery, aplikacje dedykowane czy aktywność w social media. W ramach kampanii często oferowany jest także kompleksowy monitoring sieci. Internet pozostaje przestrzenią nieustannie aktywną, a jej bieżący nadzór pozwala skutecznie zapobiegać różnym kryzysom. Daje też możliwość nieustannego kształtowania pozytywnego wizerunku marki - nawet w czasie rzeczywistym.
Materiał zewnętrzny
Zobacz również
-
10 października 2018
Prowadzenie dokumentacji chemicznej - do jakiej firmy...
10 października 2018Zwyżki na planie filmowym - wykorzystanie
10 października 2018Optymalizacja procesów biznesowych dzięki Comarch...
10 października 2018Kurier DPD cennik - jak efektywnie planować koszty...
Popularne
-
21sty
-
2mar
-
11mar
-
8sie
Komentarze (0)