Agencja content marketing – czy skorzystać z pomocy profesjonalistów?

W którym momencie zdecydować się na wsparcie kampanii marketingowej przy pomocy agencji content marketingu? W jaki sposób odróżnić więc copywriting od content marketingu? Czy należy korzystać tylko z jednej formy działań marketingowych? Na wszystkie te pytania udzielimy odpowiedzi w poniższym artykule. Zaczynamy!

Content marketing – co to jest?

Content marketing to wszelkie działania, których zadaniem jest wykorzystywanie specjalistycznych treści do podnoszenia wyników finansowych firmy oraz budowania wizerunku marki. Finalnie przekłada się to na zwiększenie sprzedaży.

Agencja content marketingu dysponuje zespołem specjalistów SEO, korektorów, grafików, informatyków, którzy wspólnie prowadzą rozbudowane kampanie na wielu poziomach, aby zwiększyć szansę na kompleksową promocję naszej działalności.

Content marketing a copywriting

Copywriter tworzy treści reklamowe różnego typu, które umiejętnie  nakłaniają klientów do korzystania z naszych produktów (usług). Treści te mogą dotyczyć:

  • artykułów blogowych,
  • tekstów eksperckich, sponsorowanych,
  • opisów produktów zoptymalizowanych pod SEO,
  • tworzenia treści ulotek/katalogów.

Podsumowując – copywriting jest jednym z narzędzi wykorzystywanych przez agencje content marketingu. Nie należy zapominać, że wszelkie podejmowane przez nią działania opierają się na konkretnej strategii, którą przygotowuje się w zależności od oczekiwanych wyników, ale o tym w dalszej części artykułu.

Agencja content marketing – potencjalne korzyści

Decyzja o tym, czy skorzystamy jedynie z usług copywritera, czy agencji content marketingu, zależy oczywiście od nas i od budżetu, jakim dysponujemy. Na początku naszej działalności, gdy nie jesteśmy w stanie zainwestować w profesjonalną kampanię marketingową w sieci, lepiej wybrać copywritera.

Jeżeli jednak jesteśmy w stanie wydać więcej, zalecamy skorzystać z oferty agencji content marketingu. Dlaczego? Zespół marketingowy pomoże nam zatem obrać odpowiednią strategię. Dysponując gronem specjalistów (m.in. korektor tekstów, grafik, informatyk), szybciej i sprawniej przeprowadzi nas przez czaso- i pracochłonny proces budowania eksperckiego wizerunku marki. Pamiętaj – tego typu działania nie są jednorazowe i wymagają ciągłej pracy nad treścią (aktualizacja tekstów, systematyczne zamieszczanie nowych, zoptymalizowanych pod SEO artykułów).

Najczęściej wymieniane korzyści płynące z korzystania usług agencji content marketingu:

  • pozycjonowanie, poprzez systematycznie umieszczanym unikatowym treściom;
  • budowanie eksperckiego wizerunku marki,dzięki specjalistycznym lub sponsorowanym tekstom;
  • sprzedaż, przez dopasowanie zawartości strony pod treści użyteczne dla klienta (atrakcyjne wizualnie, spójne w różnych kanałach komunikacji).

Czym mierzyć efekty działań content marketingu?

Przede wszystkim – śledząc wskaźniki efektywności (KPI), które są uzależnione od obranej przez nas strategii. Mogą to być:

  • sesja użytkownika – im dłuższa, tym lepiej dla nas (lepsze pozycjonowanie);
  • UV (unique visits) – weryfikowana po numerze IP użytkownika liczba unikalnych odwiedzin;
  • współczynnik odrzuceń (bounce rates) – procentowy wskaźnik pokazujący użytkowników opuszczających naszą stronę bez podejmowania jakichkolwiek akcji. Im niższy, tym lepiej.

Jaką strategię content marketingu obrać przy wsparciu agencji?

W tym zakresie nie musimy ograniczać się wyłącznie do jednej strategii. Nie ma też obowiązku stosowania jednocześnie wszystkich na raz, choć każda z nich może zwiększyć nasze wyniki finansowe.

User-created content

Zadaniem tej strategii jest kreacja przestrzeni do nawiązywania interakcji z użytkownikiem. Najczęściej wykorzystuje się do tego celu komentarze z możliwością umieszczania zdjęć czy hasztagów. Generuje to ruch, a tym samym wpływa na lepsze pozycjonowanie.

Topical authority

Zgodnie z tą ideą należy generować treści specjalistyczne zorientowane wokół danej dziedziny. Zatem według algorytmów, Google uznaje nas za eksperta w węższym zakresie. To z kolei traktowane jest przez wyszukiwarkę jako bardziej użyteczna wartość dla użytkownika, a więc winduje pozycję naszej strony w górę.

Evergreen content

To nic innego jak tworzenie treści, które przez długi czas nie tracą na ważności, a co za tym idzie, w rozumieniu długofalowym zapewniają stabilną wysoką ilość odsłon. Zaliczamy do nich teksty uniwersalne, porady, recenzje produktów.

Agencja content marketing czy copywriter? – podsumowanie

Decyzja o podjęciu współpracy z agencją content marketingu powinna być rozważana, gdy nie mamy czasu na samodzielne tworzenie treści pod SEO. Zatrudnienie takiego zespołu odciąży nas czasowo i pozwoli na stworzenie profesjonalnej strony oraz wykreowanie silnej marki w social mediach.

Usługi tego typu wiążą się z większymi kosztami w dłuższym okresie. Warto jednak rozważyć tę opcję, jeżeli nie jesteśmy na początku prowadzenia działalności i dysponujemy środkami na inwestycje.

Dobrze jest więc ustalić z agencją strategię lub strategie działania i dbać o spójność przekazów różnymi środkami komunikacji.

Artykuł partnera

Redakcja

structum.com.pl

Zobacz również