Czym jest kompozycja medialna? Dlaczego jest ważna?

Marketing i reklama są zarówno zależne od składu mediów. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się o kompozycji mediów, optymalizacji, modelowaniu kompozycji mediów, a także jak włączyć te elementy do swojej strategii marketingowej.

Co to jest skład mediów?

Skład mediów, znany również jako skład marketingowy, jest kombinacją lub połączeniem metod komunikacji, która pozwala markom dotrzeć do docelowych odbiorców. Te pięć elementów pomoże Ci zrozumieć, co to znaczy.

  • Produkt
  • Ludzie
  • Miejsce
  • Promocja
  • Cena

Kompozycja mediów odnosi się do wszystkich możliwych kanałów komunikacji, którymi produkt może dotrzeć do swojej grupy docelowej. Tradycyjna lub cyfrowa reklama, działania oddolne, e-mail, media społecznościowe i strony docelowe. Metody te stanowią trzeci element marketingu mix: miejsce.

Może marka A dociera do swoich odbiorców tylko poprzez kampanie cyfrowe. Jej mieszanka mediów może obejmować reklamę natywną, reklamy w mediach społecznościowych i reklamy display.

Może marka B woli docierać do swoich odbiorców za pomocą tradycyjnych metod. Jego mix mediów może obejmować bezpośredni kontakt mailowy, oznakowanie transportu oraz spoty telewizyjne i radiowe.

To tylko kilka z wielu sposobów, w jakie marki mogą promować swoje produkty poprzez reklamę, public relations i inne możliwości wysyłania wiadomości. Wiele firm uważa, że połączenie mediów cyfrowych i tradycyjnych jest najlepszym sposobem na reklamę, ponieważ daje najwyższy zwrot z inwestycji (ROI) w danej cenie. Ten piąty element strategii marketingowej jest również najbardziej opłacalne.

Dlaczego kompozycja mediów jest ważna

Media mix marki jest kluczowy dla jej całkowitego ROI i testowania nowych kampanii. Dzięki zróżnicowanej kompozycji mediów, marka nie umieszcza całego swojego budżetu marketingowego/reklamowego w jednym obszarze i nie polega wyłącznie na jednej metodzie dotarcia do pożądanej grupy odbiorców. Zróżnicowana kompozycja mediów może zrównoważyć negatywny wpływ jednej metody, jednocześnie optymalizując lub eliminując nieefektywne opcje.

Marki mają również możliwość eksperymentowania z nowymi pomysłami poprzez kompozycję mediów. Jeśli marka miała najlepsze wyniki z cyfrowych reklam display, ale jest zainteresowany w strumieniowych reklam telewizyjnych, może przeznaczyć połowę swojego budżetu reklamowego do sprawdzonej formy, a reszta do telewizji strumieniowej. Daje to marce bezpieczeństwo testowania nowych rozwiązań. Reklama cyfrowa to dynamiczna dziedzina, która wymaga umiejętności testowania i dynamicznego dostosowywania strategii.

Na czym polega modelowanie kompozycji mediów?

Reklama wykorzystuje modelowanie składu mediów (znane również jako modelowanie składu marketingowego) do przewidywania skuteczności mediów przy użyciu przeszłej aktywności i innych czynników, takich jak sezonowość. Pozwala to specjalistom od marketingu odpowiedzieć na pytania takie jak:

  • Jak alokować budżet, aby osiągnąć najlepszy zwrot z inwestycji
  • Jakie są potencjalne rezultaty zastosowania różnych metod w przyszłości?
  • Jaki wpływ na ROI ma pogoda?
  • W jakim stopniu media offline i online przyczyniają się do ROI?

Modelowanie to proces zbierania informacji ze wszystkich źródeł i określania, jak każdy element wpływa na cały model. Może być również wykorzystywane do przewidywania skuteczności mediów w czasie. Modelowanie jest podejściem top-down, które uwzględnia również działania offline.

Oto kilka przykładów kroków w modelowaniu składu mediów:

  • Zbieranie danych dotyczących sprzedaży, marketingu i przychodów.
  • Zbieranie metryk reklam cyfrowych, takich jak współczynnik klikalności (CTR), koszt za kliknięcie (CPC), współczynnik zaangażowania lub liczba obejrzanych filmów.
  • Zbieranie metryk reklamy offline, które wymagają działań online, takich jak odwiedzanie stron internetowych lub oglądanie określonych treści.
  • Analizuj dane i identyfikuj trendy. Analizowanie wpływu każdego medium na konwersję.

Rozważ wprowadzenie korekt do swojego miksu mediów, przeznaczając więcej pieniędzy na najbardziej efektywne media lub rezygnując z finansowania najmniej efektywnych mediów na rzecz innych.

Innym rodzajem modelowania jest modelowanie atrybucji. Skupia się ono na tym, jak odbiorcy konwertują. Modelowanie kompozycji mediów, z drugiej strony, koncentruje się na długoterminowej skuteczności modelu na wszystkich etapach podróży klienta, a nie tylko na zwiększaniu liczby osób, które dokonują zakupu.

Sprawdź także rankingi filmów i seriali na stronie https://spokeo.pl/ranking

marketing

Co to jest optymalizacja składu mediów?

Optymalizacja kompozycji mediów to proces analizy sposobu, w jaki klienci odbierają Twój przekaz. Jest to proces określania najlepszej kombinacji metod marketingowych w celu osiągnięcia najlepszych rezultatów. Polega na opracowaniu modeli, które przewidują wyniki dla każdego rodzaju mediów lub miejsc, które mogą być potencjalnym obszarem inwestycji dla marki.

Marki korzystają z analityki i danych marketingowych, aby dowiedzieć się, gdzie ich docelowi odbiorcy są najbardziej skłonni do zaangażowania. Informacje te pozwalają na podejmowanie lepszych decyzji o tym, gdzie i jak alokować środki, aby osiągnąć najwyższy zwrot z inwestycji.

Optymalizacja składu mediów jest mniej przydatna w przypadku tradycyjnych mediów, takich jak billboardy i reklamy tranzytowe. Media te są trudniejsze do śledzenia niż te w mediach cyfrowych. Może być przydatna w określeniu, które treści i styl najlepiej oddziałują na odbiorców online.

Reklama cyfrowa jest kluczowym elementem marketingu mix

Reklama cyfrowa jest doskonałym narzędziem do maksymalizacji potencjału marketing mix marki. Musimy zrozumieć pięć elementów reklamy, aby zrozumieć, dlaczego tak jest.

  • Misja: Co próbujesz osiągnąć za pomocą kampanii?
  • Pieniądze: Ile pieniędzy przeznaczysz na budżet kampanii?
  • Przesłanie: Podstawowe wezwanie do działania, które chcesz przekazać
  • Media: Narzędzia, których potrzebujesz, aby przekazać swoje przesłanie
  • Pomiar: To są metryki, których użyjesz, aby zmierzyć sukces kampanii.

Media cyfrowe mają wiele zalet. Mogą być łatwo mierzone, takie jak kliknięcia, wrażenia i otwarcia, lub jak długo publiczność interakcji z reklamami. Reklamy cyfrowe mogą być bardziej opłacalne niż tradycyjne reklamy, a oni mogą pomóc zwiększyć swój budżet. Można również przeprowadzić testy A / B i dokonać zmian w swoim przekazie natychmiast. To pozwala dostać się do treści znacznie łatwiejsze niż spoty telewizyjne, które nie mogą być edytowane raz są one sfinalizowane.

Więcej do przeczytania na https://spokeo.pl/

Redakcja

structum.com.pl

Zobacz również