Co usunąć w swojej diecie, aby schudnąć?

Wiele osób postrzega dietę jako okres, w którym ogranicza się pewne składniki i to w niewielkich ilościach. Dieta trwa kilka tygodni i powoduje znaczną utratę wagi. Często zdarza się, że po zakończeniu diety występuje "efekt jo-jo". Oznacza to, że nie tylko utracone kilogramy powracają, ale czasami przybieramy ich jeszcze więcej. To nie jest dobry pomysł. Bezpieczniej i skuteczniej jest zmienić dietę na bardziej odżywczą, aktywną i zdrowszą.

Zasady zdrowego odżywiania - Co jeść, żeby schudnąć

Jesteśmy przyzwyczajeni do jedzenia trzech do czterech dużych posiłków dziennie. Wiele osób popełnia ten błąd, próbując schudnąć. Uważają oni, że zmniejszając liczbę posiłków mogą szybko schudnąć. Żołądek niepotrzebnie się rozszerza, a organizm "magazynuje tłuszcz do wykorzystania w przyszłości". Schudniesz, zmniejszając wielkość i ilość posiłków. Nie jest to jednak spowodowane utratą tłuszczu, lecz wody. Najlepiej jest spożywać pięć posiłków. Trzy z nich to posiłki główne (śniadanie/obiad/kolacja), a dwa pozostałe to posiłki uzupełniające (drugie i trzecie śniadanie oraz podwieczorki). Posiłki te nie zawsze są łatwe do przygotowania. Coraz popularniejsze staje się zamawianie cateringu dietetycznego, który z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością, nie tylko w celu zrzucenia zbędnych kilogramów, ale również dla zdrowszego odżywiania.

Dowiedz się więcej: Co jeść, żeby schudnąć?

Zrezygnuj z niezdrowych przekąsek i napojów gazowanych

Nierzadko zdarza się, że ludzie tracą na wadze po ograniczeniu ilości spożywanych pokarmów. Ludzie, którzy zmieniają swoje nawyki żywieniowe, zwykle skupiają się na głównych posiłkach. Zamieniają jasne pieczywo na ciemne, dodają więcej białka, zwiększają ilość warzyw i owoców. Często zapominają o zaprzestaniu picia napojów gazowanych. Napoje te zawierają szokującą ilość cukrów prostych. Zamiast nich lepiej jest pić niegazowaną wodę mineralną, herbaty ziołowe i owocowe. Podczas odchudzania zaleca się picie co najmniej dwóch litrów wody dziennie.

Podczas odchudzania często mamy ochotę na małe, słone przekąski. Te przekąski niekoniecznie są dla nas dobre. Zawierają one dużo soli, która może blokować wodę w organizmie, a także dużo tłuszczów nasyconych i/lub tłuszczów trans, które mają negatywny wpływ na nasz organizm, zarówno w perspektywie krótkoterminowej, jak i długoterminowej. Pokarmy te powinny być zastąpione orzechami, suszonymi owocami lub bakaliami w dozwolonej ilości. Są one mniej kaloryczne, a zawierają wiele niezbędnych i koniecznych do prawidłowego funkcjonowania składników.

kobieta patrząca na owoce

Jakie mięsa należy spożywać podczas odchudzania?

Organizm tak naprawdę nie potrzebuje dużej ilości tłuszczów. Lepiej jest zastąpić tłuste mięsa, takie jak wieprzowina, kaczka, gęś i baranina, chudszymi opcjami. Kurczak, indyk, królik i cielęcina są najlepszymi mięsami. Twój organizm korzysta również z ryb, zwłaszcza morskich. Są one bogate w białko i niezbędne kwasy tłuszczowe omega 3 i 6, które są łatwo przyswajalne.

Podczas stosowania diety należy zwracać uwagę na zawartość glikemiczną poszczególnych produktów. Przede wszystkim należy wyeliminować pieczywo jasne na rzecz pieczywa ciemnego, razowego. Słodycze należy zastąpić owocami, słonymi przekąskami, orzechami. Niektóre produkty należy zastąpić ich wersjami o obniżonej kaloryczności. Majonezu nie należy zastępować chudą śmietaną, jogurtem naturalnym czy pełnotłustym mlekiem. Choć może wydawać się to mało znaczące, rozwiązanie to może mieć znaczący wpływ na utratę wagi.

Czy warto zdecydować się na catering dietetyczny?

Wiele osób chce jeść zdrowe i regularne posiłki, ale nie ma czasu lub umiejętności niezbędnych do przygotowania pięciu zdrowych i zbilansowanych posiłków. Powinni oni posiadać wiedzę z zakresu dietetyki, która pomoże im w ich przygotowaniu. Powinni umieć prawidłowo łączyć składniki i liczyć kalorie. Zadanie to jest często trudne do wykonania dla laika. W wielu przypadkach jedynym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów są dobre chęci lub nieudane próby przygotowania zdrowych i pożywnych posiłków. Dla takich osób doskonałym rozwiązaniem jest catering dietetyczny. Istnieje szeroki wachlarz dostępnych opcji. Takie rozwiązanie daje wiele korzyści, m.in. oszczędność czasu oraz smaczne, zdrowe posiłki dostarczane pod same drzwi. Należy pamiętać, że jest wiele osób, które nie chcą jeść na mieście i wiele innych, które to robią. Nie są one przeznaczone wyłącznie dla kobiet. Istnieją zazwyczaj diety, które są specjalnie zaprojektowane dla mężczyzn, którzy chcą schudnąć, lub którzy wymagają konkretnych składników podczas intensywnych ćwiczeń.

Redakcja

structum.com.pl

Zobacz również