Jak zadbać o skórę podczas chłodniejszych dni?

Patrząc za okno, budzi się ochota pozostania w domowym zaciszu i zagrzebania się w miękkim kocu z dobrą książką. Niemniej jednak do pracy, szkoły, czy na uczelnię musimy chodzić. W okresie jesienno-zimowym to skóra cierpi na tym najbardziej. Zmienne warunki pogodowe, wysuszające cerę ogrzewanie w biurze czy komunikacji miejskiej, szkodzą nie tylko naszemu organizmowi. Jak zadbać o skórę podczas chłodniejszych dni? Podpowiadamy w artykule!

Stosuj kremy z filtrem

Wiele osób uważa, iż krem z filtrem zabiera się na wakacyjne swawole, płomienne plaże i egzotyczne wyprawy. Z czego to wynika? To właśnie wtedy następuje największe natężenie promieni słonecznych, które szkodzą naszej skórze. Niemniej jednak promieniowanie UV występuje również w trakcie chłodnych dni. Dlatego też krem z filtrem UV to tzw. must have każdej kobiecej torebki i męskiej teczki.

Samo promieniowanie UV jest odpowiedzialne za fotostarzenie, szybciej wywołujące m.in. zmarszczki na twarzy. Wielu producentów wzbogaca np. kremy na dzień o związki, które chronią skórę przed promieniami UV, dlatego też pamiętanie o ich codziennym nakładaniu nie powinno sprawić trudności. Jesienią i zimą warto nakładać kremy ze wskaźnikiem ochrony przeciwsłonecznej (SPF) mieszczącym się od 15 do 30.

Zdrowo się odżywiaj

Kolejny stereotyp dotyczy tego, iż o skórę należy dbać jedynie od zewnątrz. Stosowanie kosmetyków dogłębnie nawilżających, rozświetlających czy odżywiających ma zadbać o promienny blask cery również podczas tych pochmurnych, chłodniejszych dni. Warto jednak wspierać działania specyfików od wewnątrz. Picie świeżo wyciskanych soków z owoców i warzyw pozwoli na nawilżanie skóry również od środka. Zadbaj o odpowiedniego pomocnika w kuchni – wyciskarki do owoców na WyciskarkiSokow.pl, które przygotują odżywcze i pożywne napoje. Twoje ciało na pewno odwdzięczy się pięknym, wręcz promiennym wyglądem, a skóra samodzielnie nabierze rumieńców.

W codziennym jadłospisie powinny więc znaleźć się produkty zbożowe (mąka owsiana), zdrowe tłuszcze (masło orzechowe), wysokiej jakości węglowodany, białko i błonnik. W związku z tym w Twojej diecie nie może zabraknąć jabłek, brokułów, ogórków, pomidorów, cebuli, ciemnego pieczywa, jajek, chudych wędlin i ryb. Jeśli chodzi o przekąski, to postaw na pestki słonecznika, siemię lniane, pestki dyni i orzechy,

Nie nadużywaj peelingów

Skóra potrzebuje peelingów, które wkradną się do Twojego domowego SPA. Niemniej jednak, dla wielu osób tego typu zabiegi są wręcz na porządku dziennym. Szczególnie peelingi gruboziarniste, przygotowane na bazie kawy czy cukru, stosowane bardzo często, mogą zaszkodzić Twojej skórze. Jeśli również należysz do kobiet, które wplotły je w swoją codzienną rutynę,  to ogranicz ich stosowanie do jednego razu w tygodniu, szczególnie jeśli nie borykasz się z niedoskonałościami skórnymi.

Jeśli natomiast Twoja cera przetłuszcza się, to częste stosowanie peelingów mechanicznych, sprawia, iż gruczoły łojowe stają się nad wyraz pobudzone – to natomiast skłania je do jeszcze większej produkcji sebum (tego chciałaś chyba uniknąć, prawda?).

 

Materiał zewnętrzny

Redakcja

structum.com.pl

Zobacz również