Własny sklep – czy to dobry pomysł na biznes?

W dobie internetu wiele osób planujących założenie własnego biznesu myśli o otwarciu sklepu online. Trudno się temu dziwić. Internet jest wygodnym i szybkim miejscem do zrobienia zakupów z dostawą do domu. Nie wszystkie produkty jednak lubimy kupować w sieci. W przypadku artykułów spożywczych największym powodzeniem cieszą się w dalszym ciągu supermarkety i sklepy stacjonarne. Wynika to głównie z faktu, że są to produkty pierwszej potrzeby, które zazwyczaj chcemy mieć od razu, a nie czekać aż zostaną dostarczone. Dlatego też własny sklep spożywczy to wciąż dobry pomysł na biznes. Zwłaszcza jeśli postaramy się o to, by być jeszcze bliżej potencjalnego klienta niż duże dyskonty.

Dobry pomysł na biznes – jaki sklep?

Zakupy w supermarkecie robimy zazwyczaj raz lub dwa razy w tygodniu. W większości korzystamy również z lokalnych sklepów, które w szybki sposób pozwalają dokupić nam produkty, o których zapomnieliśmy czy też te, z krótką datą trwałości, jak pieczywo. Dlatego też szukając pomysłu na biznes warto rozważyć otwarcie sklepu spożywczego. Wiąże się to jednak z wieloma kosztami, nakładem pracy oraz ryzykiem niepowodzenia, przez co niektórych zniechęca ten biznes. Franczyza to jedna z możliwości otwarcia własnej działalności, która zapewnia wsparcie, wiedzę i doświadczenie niezbędne do odniesienia sukcesu. Decydując się na otwarcie sklepu jako franczyzobiorca, działamy na własny rachunek pod szyldem znanej marki.

Sklep franczyzowy – plusy i minusy

Czy sklep na zasadach franczyzy to dobry pomysł na biznes? Franczyza opiera się na umowie pomiędzy właścicielem danej marki, czyli franczyzodawcą, a franczyzobiorcą, czyli osobą, która chce otworzyć własny biznes pracując pod jej szyldem. Dzięki temu nie zaczyna się zupełnie od zera. Franczyzodawca zapewnia wsparcie, na przykład w formie szkoleń i wyposażenia, ale też know-how czy nawet listy dostawców, od których można kupować towar. Dzięki temu nie musimy posiadać doświadczenia, by móc prowadzić dochodowy biznes. Franczyza stawia przed nami jednak pewne warunki, między innymi konieczność dopasowania się do wymagań franczyzodawcy. Dotyczą one na przykład aspektów związanych z lokalem. Musi się on znajdować w konkretnym miejscu, mieć określony metraż itp. Konieczne jest także wniesienie opłaty wstepnej, której kwota jest indywidualna dla każdego franczyzodawcy. Do niego także trafiać będzie określona część naszych dochodów. W tym miejscu warto pamiętać, że poniesione przez nas koszty pozwalają na zaoszczędzenie na innych aspektach, takich jak reklama czy działania marketingowe, gdyż one również zapewnione są przez franczyzodawcę. Duże zainteresowanie, jakim cieszy się franczyza sprawia, że można traktować ją jako dobry pomysł na biznes i jako sprawdzone rozwiązanie.,

 

Materiał partnera zewnętrznego

Redakcja

structum.com.pl

Zobacz również