Jak nazwać firmę, by osiągnąć sukces?

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego nazwa firmy jest tak ważna? Dobra nazwa to połowa sukcesu. Dlaczego wybierając przykładowo jogurt w sklepie, nie wybieramy pierwszego z brzegu, tylko szukamy produktu konkretnej marki? Dlatego, że firmy, które długo utrzymują się na rynku mają już wypracowaną renomę. Na tę renomę składa się w najczęstszym przypadku jakość i cena. Jednak zanim sprawdzimy jakość nowej marki, musi przykuć naszą uwagę „chwytliwa” nazwa.

1) Innowacyjna nazwa. Nazwa powinna wiązać się z branżą w której działa firma, wtedy klient łatwiej zapamiętuję naszą markę. Ważne by w nazwie można było odnaleźć pewną analogię, która nawiązuje np. do regionu pochodzenia produktu, rodzaju wykonywanych usług. Lepiej unikać zwrotów typu „Pol” - bardzo często używane wyrażenia sprawiają, że znikasz w tłumie.

2) Stawiaj na prostotę. Zwykłe nagryzione jabłko może stać się symbolem najwyższej jakości. Steve Jobs twórca Apple wpadł na ten pomysł spontanicznie, lecz ta myśl przewijała mu się od dawna.

3) Aby nazwa firmy była łatwa w zapamiętaniu stwórz krótki i mało skomplikowany przekaz. Średnia długość nazwy 100 najlepszych marek świata wynosi około 6,84 litery.

4) Nie powinieneś umieszczać w nazwie: przekleństw, przekazów sprzecznych z dobrymi obyczajami, przekazów związanych z faszyzmem oraz oznaczeń zawierających oficjalne symbole (np. hymn, godło).

5) Warto sprawdzić, czy pomysł nazwy firmy nie został opatentowany przez kogoś innego. Możesz to zrobić w Urzędzie Patentowym RP.

6) Nie najlepszym pomysłem jest też nazwanie firmy swoim nazwiskiem. Dlaczego? Urząd Patentowy nie ma prawa nikomu zabronić nazewnictwa firmy swoim nazwiskiem. Często ma to negatywne skutki. Powstają firmy, które mają praktycznie takie same nazwy. Klient głupieje i nie wie, czy Kowalski sprzedaję kurczaki, czy remontuję domy czy robi pozycjonowanie Kraków.

Wymyślenie dobrej nazwy firmy nie jest proste. Zakładając swój biznes warto zwrócić uwagę na wyżej wymienione aspekty. Budowanie marki to złożony proces, który trwa latami. Nie wystarczy tylko posiadać w swojej ofercie rewelacyjnych produktów, ponieważ w przypadku nieprzekonującej nazwy może się zdarzyć tak, że nie znajdzie się dla nich miejsca zbytu. Poświęć czas i energię na stworzenie „chwytliwej” nazwy, po usłyszeniu której od razu można zorientować się z jakim produktem ma się do czynienia.

Redakcja

structum.com.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz również