Marketing szeptany – kampanie, które sprzedają

Celem każdej firmy jest rozpowszechnianie w sieci pozytywnych informacji na swój temat. Jeszcze lepiej, jeśli robią to zadowoleni klienci – dzięki temu kolejni konsumenci, po zapoznaniu się z przychylnymi opiniami, chętniej podejmują decyzję zakupową. Takie działania wspiera marketing szeptany. Kampanie tego rodzaju mają na celu zachęcanie do publikowania pochlebnych opinii na temat marki, produktu lub usługi, na podstawie których inni użytkownicy chętniej dokonują zakupów.

Dlaczego marketing szeptany jest tak skuteczny?

Klienci podczas zakupów w dużej mierze bazują na ocenach innych użytkowników. Jeżeli opinie są niepochlebne, najczęściej rezygnują z zakupu i wybierają konkurencyjną firmę, która posiada pozytywne oceny. Konsumenci bardzo często kupują produkty rekomendowane przez dotychczasowych klientów, influencerów i innych liderów opinii. Na tym polega marketing szeptany. Kampanie mają na celu zachęcenie użytkownika do zapoznania się z ofertą marki, a następnie zakupu produktu. Marketing szeptany można prowadzić na forach internetowych, porównywarkach cen, na blogach, vlogach i w mediach społecznościowych. Szczególne miejsce w szeptance odgrywają te ostatnie – gromadzą szerokie grono odbiorców o konkretnych zainteresowaniach. To często miejsca, gdzie informacje na temat marki rozpowszechniają się viralowo.

Marketing szeptany – kampanie w praktyce

Oprócz wysokiej skuteczności dużą zaletą marketingu szeptanego jest stosunkowo niski koszt przygotowania i realizacji kampanii. Jednak należy pamiętać, że działania będą efektywne wyłącznie wtedy, kiedy będą je prowadziły doświadczone osoby. Marketingiem szeptanym najczęściej zajmuje się agencja content marketingu. Specjaliści posiadają dużą wiedzę, doświadczenie oraz odpowiednie narzędzia umożliwiające realizację tego rodzaju kampanii. Agencja content marketingu posiada w swoim zespole marketerów – liderów opinii, którzy otwierają lub kontynuują wątki, np. na forum czy grupie na Facebooku. Osoby wyznaczone do realizacji kampanii dyskutują z użytkownikami na temat danych produktów. Następnie subtelnie wplatają informacje o produkcie promowanej marki, wymieniając jej zalety. Co ważne, żaden internauta nie jest namawiany do zakupu – rolą marketera jest przedstawienie produktu w dobrym świetle. Doświadczona agencja content marketingu dysponuje wieloma kontami na forach czy w mediach społecznościowych. Nie są to nowi użytkownicy, których można podejrzewać o spam. Tak prowadzony marketing szeptany jest etyczną strategią marketingową – pod warunkiem że marka nie będzie nachalnie reklamować produktu lub przekazywać nieprawdziwych informacji.

Artykuł sponsorowany

Redakcja

structum.com.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz również